|
Przedmiotowy system oceniania z języka niemieckiego
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1585 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Propozycja Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka niemieckiego dla uczniów gimnazjum, który został opracowany zgodnie w Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania. autor: Aneta Kilar - nauczycielka Gimnazjum nr 2 w Stargardzie Szczecińskim
OGÓLNE ZASADY OCENIANIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
I. Sprawdzaniu podlegają wiedza i umiejętności z zakresu: a) sprawność rozumienia ze słuchu b) sprawność czytania ze zrozumieniem c) sprawność mówienia d) sprawność pisania e) gramatyka i słownictwo Przedmiotem oceniania w całym roku szkolnym są wiadomości ucznia, jego umiejętności, wkład pracy, aktywność.
II. Kryteria wymagań na daną ocenę: 1. Formy pisemne – progi procentowe poszczególnych ocen wg skali punktowej (zgodnie z WSO).
Lp.
Ocena Procentowy udział punktów 1. celująca więcej niż 100% 2. bardzo dobra 85 - 100% 3. dobra 70 - 84% 4. dostateczna 51 - 69% 5. dopuszczająca 31 - 50% 6. niedostateczna 0 - 30%
2. Formy ustne
ocena celująca: - szybka i pewna reakcja, szczegółowe zrozumienie pytań - wypowiedź wyczerpująca temat - bogate słownictwo wykraczające poza ramy programowe - aktywne użycie struktur gramatycznych - płynna wypowiedź, bardzo dobra wymowa i intonacja
ocena bardzo dobra: - całościowe rozumienie wypowiedzi nauczyciela i właściwe reagowanie na sytuacje przez niego stworzone - wypowiedź wyczerpująca temat - bogate słownictwo, trudniejsze konstrukcje leksykalne - bardzo dobre opanowanie reguł gramatycznych - wypowiedź płynna bez nienaturalnych przerw - dobra wymowa i intonacja - rozumienie tekstów przerobionych
ocena dobra: - ogólne zrozumienie pytań - zrozumiała wypowiedź - podstawowe słownictwo i konstrukcje leksykalne, nieliczne błędy - podstawowe struktury gramatyczne, nieliczne błędy niezakłócające komunikacji - nieliczne przerwy w wypowiedzi - nieliczne błędy fonetyczne - rozumienie tekstów przerobionych - dobre opanowanie zasad czytania (samodzielne poprawione nieliczne błędy)
ocena dostateczna: - niepełne zrozumienie pytań - wypowiedź powierzchowna, wielokrotne powtórzenia - ograniczone słownictwo - podstawowe struktury gramatyczne, przy czym ich zastosowanie wymaga pomocy i często korekty nauczyciela - częste przerwy w wypowiedzi - liczne błędy fonetyczne - zadowalająca umiejętność czytania
ocena dopuszczająca: - bardzo słabe rozumienie pytań i poleceń - wypowiedź nieadekwatna do zadanego tematu, nie w pełni zrozumiała - nietrafny dobór i zastosowanie słownictwa, liczne błędy zakłócające komunikację - proste, często błędne struktury gramatyczne - wymowa niepoprawna - umiejętność czytania wymaga kierowanej korekty
ocena niedostateczna: - nierozumienie poleceń nauczyciela - wypowiedź niezrozumiała, nie na temat - ubogie słownictwo, nieumiejętność jego zastosowania - liczne błędy w strukturach gramatycznych wykluczające komunikację - brak płynności wypowiedzi - nieopanowanie zasad czytania
III. Sposoby oceniania: 1. Cyfrowo: w skali od 1- 6 oceniane są odpowiedzi ustne, prace pisemne, prace praktyczne. 2. Plusem lub minusem: oceniana będzie aktywność na lekcji. Suma 5 znaków „+” daje ocenę 5 (bdb). Znak „-„ otrzymuje uczeń, który: - nie potrafi dać poprawnej odpowiedzi z zakresu podstaw programowych potrzebnych do realizacji nowego tematu, - nie ma zeszytu przedmiotowego, zeszytu ćwiczeń (bez wcześniejszego usprawiedliwienia) Suma trzech znaków „-” daje ocenę 1 (ndst).
IV. Sposoby informowania o wymaganiach: Nauczyciel zapoznaje uczniów z zasadami oceniania na pierwszych zajęciach języka niemieckiego w danym roku szkolnym.
V. Zasady poprawiania ocen: 1. Uczeń może poprawić ocenę niedostateczną uzyskaną ze sprawdzianu lub testu w terminie ustalonym z nauczycielem. 2. Ocena z poprawy jest oceną ostateczną, wpisaną obok oceny pierwotnej.
VI. Jeżeli uczeń z przyczyn losowych nie może napisać sprawdzianu lub testu w określonym terminie, wówczas ma obowiązek uczynić to w następnym tygodniu, w terminie ustalonym z nauczycielem.
VII. Uczeń ma prawo do 2 (w semestrze) zgłoszeń nieprzygotowania do lekcji, odnotowane one zostaną w dzienniku. Nieprzygotowanie do zajęć musi uczeń zgłosić nauczycielowi przed lekcją (nie dotyczy zapowiedzianych sprawdzianów ).
VIII. Nie ocenia się ucznia po dłuższej usprawiedliwionej nieobecności w szkole. Uczeń ma obowiązek zgłosić ten fakt nauczycielowi.
IX. Uczeń zobowiązany jest mieć na lekcji zeszyt przedmiotowy, podręcznik, ćwiczenia.
X. W przypadku nieobecności na zajęciach uczeń jest zobowiązany do samodzielnego uzupełnienia zaległości.
XI. Oceny wystawione przez nauczyciela są jawne. |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|